среда, 12 марта 2014 г.

მასტერ კლასი ნინა დემენტიევსკაიასგან

ტრენერის თვითშეფასებამ კიდევ ერთხელ დამაფიქრა: რას ვაკეთებ ტრენინგზე, რაც შეიძლება ჩემს ძლიერ მხარედ ჩავთვალო, რა მნიშვნელოვან საკითხებზე მჭირდება სიღრმისეულად დაფიქრება და წვდომა.. ყველაზე სუსტ მხარედ გამოიკვეთა მოსწავლეთა შეფასებების 5 სტრატეგიის გაცნობა; რასაც ისე სიღრმისეულად ვერ ვაცნობ მასწავლებელბს; ნაწილობრივ ამას ჩვენი შეფასების სისტემასაც ვაბრალებ, რადგან აქამდე მასწავლებლები სასწავლო პროცესის ბოლოს ახდენდნენ შეფასებას; ყველაზე მნიშვნელოვნად კი ეტაპობრივი შეფასებებია საჭირო, როგორც საჭიროებების, ისე პროცესის მიმდინარეობისას და აგრეთვე მათი მაღალი სააზროვნო  უნარების შეფასებისთვის;
ინდივიდუალურად დასახულ მიზნებში მნიშვნელოვნად ჩავთვალე უფრო მეტი ინსტრუმენტის და რესურსის ცოდნა, დაწყებით კლასებში მაღალი სააზროვნო უნარების განვავითარებისთვის, რაც ძირითადად ვითარდება კვლევაზე დაფუძნებული სწავლებისას; ძალიან გამახარა იმ ფაქტმა, რომ დღესვე მივიღე რეალური ჩამონათვალი კვლევითი მაგალითების პროექტებისთვის.
აქტივობამ „2014 წლის კურსდამთავრებულები“, კვლავ მიმიყვანა დასკვნამდე, რომ სახელმწიფო მოთხოვნები უმაღლესი განათლებისთვის და უმნიშვნელოვანესი უნარები 21-ე საუკუნის ადამიანისთვის - არაა ერთმანეთთან თანხვედრაში; ყველა მასწავლებელი ნაწილობრივ დგება დილემის წინაშე - წარჩინებული სკოლის მოსწავლე, ეროვნულ გამოცდებზე ორიენტირებული თუ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებით აღჭურვილი ახალგაზრდა, პრობლემების გადაჭრის ალტერნატივებით, კრეატივიზმით სავსე, ცხოვრების ალგორითმიდან და სტანდარტებიდან გადახვევით?!
მე დიდიხანია არჩევანი გაკეთებული მაქვს და მინდა შევძლო რომ ყველა მასწავლებელს შევახედო ამ აუცილებლობაზე; რას ვაძლევთ ჩვენს მოსწავლეს, რომელიც ხვალ მარტო აღმოჩნდება ცხოვრებისეულ პრობლემებთან, მარტოს მოუწევს სხვადასხვა მოქალაქეობრივი თუ პირადი გადაწყვეტილებების მიღება; პრობლემების იდენტიფიცირება და მათი გადაჭრის ალტერნატიული გზების დასახვა, როგორც ექიმებს, ინჟინრებს, ეკონომისტებს, იურისტებს და პოლიტიკოსებს... 
დღეს მასწავლებლები ისევ (ნაწილობრივ) ორიენტირებულები არიან, რაც შეიძლება მეტი ინფორმაცია გადასცენ და მეტი ინფორმაცია მოაძიებინონ, დააზეპირებინონ, დაამახსოვრებინონ... მოსწავლეთა განვითარება რჩება ცოდნა-გაგების დონეზე და მაღალი სააზროვნო უნარები უგულებელყოფილია...
გამორჩეულად მომეწონა განმასხვავებლები სასწავლო პროექტების და სამეცნიერო პროექტების; თუ რა მარტივადაა შესაძლებელი მოსწავლეს ასწავლო კვლევა რეალურ ცხოვრებასთან კავშირში და როგორ შეარჩიო მისთვის ავთენტური თემა;
გამოვყოფდი აგრეთვე, თუ როგორ უნდა მოხდეს ჯგუფებს შორის განსხვავებული დავალებების გადანაწილება; აქამდე  ვფიქრობდი რომ შესაძლოა მათ სხვადასხვა საქმე აკეთონ; თუმცა ახლა ზუსტად განვსაზღვრე რას ნიშნავს ერთიდაიგივე პროექტზე ერთიდაიგივე საქმე აკეთონ, თუმცა თემები იყოს განსხვავებული;
ეჭვით აღნიშნულ მეთოდებს მართლა არ ვუყურებ, მე უბრალოდ მაშინებს დემოტივირებული მასწავლებელი და მათი შესაძლებლობები საკლასო ოთახში;

ჩვენ 3 კაციან ჯგუფს ძალიან საინტერესო დავალება შეგვხვდა - პრეზენტაციის მომზადება სადაც კვლევის მეთოდიც გვექნება გამოყენებული; საინტეროსოა თვითონ თემა - რომელიც ჩვენ ავირჩიეთ „სიყვარულის ახსნა სხვადასხვა ეპოქაში“ (იმედია სწორად მახსოვს);

0 коммент.:

Отправить комментарий