четверг, 13 марта 2014 г.

დღე 2



       დღის ბოლოს გაზრდილი მოტივაციით ვარ და მიჩნდება განცდა - სკოლაში მისული რაღაც ტრიუმფს მოვახდენ სწავლებაში; ასევე ვჩქარობ მასწავლებლებთან შეხვედრას რათა ეს მუხტი, რაც მე ახლა გამაჩნია, მათთან მთელი სიმძაფრით მივიტანო; იმ სიმძაფრით, რომ მათაც მოუთმენლად მოუნდეთ სწავლების პროცესებში მოსწავლეთა ჩართვა, მათი შინაგან მოტივაციაზე ზრუნვა, მათ დამოუკიდებელ მსწავლებლებად ჩამოყალიბება;
    ძალიან მნიშვნელოვნად მიმაჩნია შეფასების 5 მიზანი, მისი სტრატეგიები და სხვადასხვა მეთოდები; მარტივად აღსაქმელად და მასწავლებლებისთვის მოსახერხებლად არის ესენი განლაგებული ვიუვერში; მათ შეუძლიათ თითოეული მიზნისთვის ნახონ რა მეთოდების გამოყენებაა შესაძლებელი და რომელი გრაფიკული ორგანეიზერია ყველაზე აქტუალური ამ თემისთვის;
შეფასების ხუთი სტრატეგია მეტად მნიშვნელოვანია მასწავლებლის მხრიდან მოსწავლეთა განმავითარებელი შეფასება, ვიდრე ნიშნის დაწერა, თუმცა დღეს მასწავლებლები სხვაგვარად ფიქრობენ;

  • ·         გამოავლინო მოსწავლეთა საჭიროებები,
  • ·         ადაპტირება გაუკეთო მიზნებს, რათა მიღწევადი გახდნენ,
  • ·         მოაგროვო ინფორმაცია სწავლებაზე,
  • ·         მოუსმინო მათ დისკუსიებს,
  • ·         დააკვირდე მათ ჩართულობას,
  • ·         ჩართო ინფორმაციის მოგროვებაში და განხილვაში,
  • ·        დაეხმარო გახდნენ ისინი თავდაჯერებულები და დამოუკიდებელი შემსწავლებლები -

ეს გაცილებით რთულია, ვიდრე უბრალოდ ნიშნის დაწერა, თუნდაც სუბიექტურის...
     მაგრამ მინდა რომ ყველა ერთად დავფიქრდეთ - რას ვაკეთებთ და რატომ ვართ მასწავლებლები, რა არის ჩვენი ძირითადი მისია?!
    ვფიქრობ ჩვენი ძირითადი მისია და უდიდესი ვალდებულებაა  მოსწავლეები ჩამოვაყალიბოთ დამოუკიდებელ მსწავლებლებად - მათ უნდა შეძლონ ჩვენს გარეშე სწავლა, როცა ამ ყველაფრის კეთება დამოუკიდებლად დასჭირდებათ.
     ყველა მასწავლებელი ორიენტირებული უნდა ვიყოთ მოსწავლეთა განვითარებაზე, მათ გამუდმებით სჭირდებათ დამატებითი ინსტრუქციები ზრდისთვის; მათ უნდა იცოდნენ სწავლების რა ეტაპზე არიან, რა უნდა გააკეთონ მომდევნო ეტაპზე გადასვლისთვის; რა გამოსდით კარგად და რაში სჭირდებათ დახმარება და განვითარება...
   მე ვგრძნობ რომ მოსწავლის გვერდით უნდა ვიდგე ამ პროცესებში და არა მას დავყურებდე ზემოდან და განყენებულად...

0 коммент.:

Отправить комментарий